مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین از آمادگی تیم‌های واکنش سریع مردمی جهت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در مدیریت بحران خبر داد. 

علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی در زمینه سازماندهی، آموزش و اجرای رزمایش‌های عملیاتی به منظور توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد آمادگی تیم‌های واکنش سریع مردمی جهت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در حال انجام است.

علیمی افزود: در قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ در خصوص آمادگی، پیشگیری و پیش‌بینی به عنوان یکی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف کلان مدیریت بحران تصریح کرده است. 

 وی اضافه کرد: موضوع ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی در حوزه مدیریت بحران در ماده ۹ قانون مدیریت بحران کشور مورد تاکید بوده که باید در زمینه اجرایی شدن آن اقدام شود.

این مسئول بیان کرد: شناسایی و ساماندهی ظرفیت‌های موجود مردمی در بخش خصوصی در مواقع بحرانی (سمن ها، شرکت ها، گروه‌های جهادی و هیات‌های ورزشی) از گام‌های نخست اجرایی برنامه‌های مردمی سازی و طرح سلام (رسا) است که از ماه‌های گذشته در دستور کار مدیریت بحران استان قرار گرفته و هماهنگی‌ها، بازدید‌ها و برنامه‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. 

وی اضافه کرد: طرح سلام (رسا) از برنامه‌های ابلاغی سازمان مدیریت بحران کشور به منظور سازماندهی شرکت‌های دولتی و خصوصی در مواجهه با مخاطرات است و در این زمینه تیمی متشکل از مدیریت بحران و شرکت شهرک‌های صنعتی از تعدادی از شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاسپین ۱و۲، آراسنج بویین زهرا، حیدریه تاکستان بازدید به عمل آورده است و تا پایان سال همه شهرک‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.